Regulaminy
- Sprzedawca / Usługodawca - Dominika Perlańska Flow Handmade z siedzibą przy ul. Warszawskiej 52/23 w Zgorzelcu, NIP 6152077276, adres poczty elektronicznej: dominika@flowhandmadebrand.pl, telefon 505691834.
- Sklep - serwis sprzedażowy online, za pomocą którego świadczy usługi drogą elektroniczną, w tym przede wszystkim prezentację Towarów, składanie zamówień, zawieranie Umów na odległość, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym http://flowhandmadebrand.pl/
- Towar – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży przez Sprzedawcę, będąca przedmiotem Umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Treści Użytkownika (zwane dalej także “Treści”) - wszelkie informacje, materiały, dane, lub inne treści przesyłane lub publikowane przez Klientów za pośrednictwem Sklepu, w szczególności takie jak tekst (opinia, komentarz), obrazy, filmy, pliki dźwiękowe, pliki graficzne (np. zdjęcia na koncie Klienta).
- Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zawiera Umowę z innym przedsiębiorcą bezpośrednio związaną z tą działalnością gospodarczą, ale Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej ujawnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie usługi elektronicznej lub Umowę sprzedaży.
- Umowa zawarta na odległość - Umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, za pośrednictwem Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie.
- Regulamin - niniejszy Regulamin.
- Umowa - Umowa sprzedaży Towaru zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Siła wyższa - definiowana jest jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia (co obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwe do zapobieżenia (nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom) w szczególności pożary, powodzie, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, wybuchy epidemii, a także strajki generalne, zamieszki, działania wojenne, akty terrorystyczne, przewroty wojskowe. Również niektóre działania organów władzy państwowej, takie jak blokady granic państwowych czy wprowadzenie zakazów eksportu czy importu.
- Wysyłanie zapytań do Klientów Sklepu z prośbą o wystawienie opinii na temat zakupionego Towaru,
- Automatyczną prośbę wygenerowaną przez Google Opinie i kierowaną na adres email Klienta podany podczas zakupów,
- Samodzielnie opublikowaną opinię przez Klienta, który dokonał zakupu w Sklepie, w ramach funkcjonalności Sklepu “opublikuj opinię”. Funkcjonalność ta dostępna jest wyłącznie dla zarejestrowanych Klientów.
6. Jeśli opinie są publikowane w sposób określony w ustępie 5 d powyżej, wtedy opinie te są traktowane jako Treści Użytkownika i stosuje się do nich postanowienie punktu 14 i 15 Regulaminu.
7. Sprzedawca jako producent w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniające rozporządzenie (UE) 1025/2012 i dyrektywę (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę 2001/95/WE i dyrektywę 87/357/EWG, oświadcza, że spełnia wymogi bezpieczeństwa produktów określonych w niniejszym rozporządzeniu. W przypadku stwierdzenia ryzyka uznania produktu za niebezpieczny już po wprowadzeniu go na rynek, Sprzedawca podejmie stosowne kroki celem odzyskania produktu i innych niezbędnych działań w tym zakresie. W przypadku kiedy Konsument będzie mieć podejrzenie, iż nabyty od Sprzedawcy produkt jest niebezpieczny lub z innych powodów jego zdaniem nie spełnia on wymogów nałożonych przez Rozporządzenie 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą na adres: dominika@flowhandmadebrand.pl, celem uruchomienia odpowiednich procedur bezpieczeństwa.
3. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych wymienionych w punkcie 3.2. Regulaminu, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych przez niego usług drogą elektroniczną.
4. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Jest on zobowiązany w szczególności do:
- powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jej elementy techniczne,
- niedostarczania i nieprzekazywania Treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym w szczególności treści obraźliwych lub wulgarnych, nawołujących do przemocy lub innych działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami, albo które naruszają dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie dla własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- nierozsyłania i nieumieszczania w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam), w szczególności poprzez nieumieszczanie linków, czy treści promujących inne lub konkurencyjne serwisy internetowe,
- przestrzegania praw własności intelektualnych oraz praw własności przemysłowej przysługujących Sprzedawcy lub podmiotom trzecim,
- niezamieszczania Treści niezgodnych z tematyką Sklepu lub nie powielania Treści już opublikowanych,
- niepublikowania jakichkolwiek Treści okazujących brak szacunku lub dyskryminujących, w szczególności ze względu na płeć, rasę, przynależność etniczną, religię, wyznanie, seksualność, status społeczny a także Treści pochwalających lub wspierających takie poglądy.
- niezamieszczania jakichkolwiek Treści związanych z obietnicami dodatkowych zarobków, inwestycjami lub programami zapewniającymi korzyści finansowe lub wolność finansową, lub jakichkolwiek innych Treści dotyczących pieniędzy, które mogą prowadzić na wyłudzeń, nadużyć finansowych lub oszustw.
5. W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez naruszenie postanowień punktu 3.4. Regulaminu, Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć dostęp do jego/jej części lub całości, ze skutkiem natychmiastowym. W przypadku naruszenia Regulaminu w zakresie Treści Użytkownika Sprzedawca ma prawo usunąć taką Treść zgodnie z postanowieniami punktu 14 i 15 niniejszego Regulaminu. Dodatkowo, Sprzedawca zawiadomi właściwe organy władzy lub służby publicznej w przypadku powzięcia informacji o popełnieniu lub możliwości popełnienia przestępstwa w związku z publikacją Treści Użytkownika przez Klienta oraz będzie współpracować z tymi organami zgodnie z postanowieniami rozporządzenia DSA.
6. Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Sprzedawca zastrzega możliwość odmowy realizacji zamówienia w przypadku gdy podane dane uniemożliwiają realizację zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe doręczenie Towaru. Przed odmową realizacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia danych umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.
7. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Sklepu. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
3. Usługa newslettera udostępnia możliwość zapisania się na newsletter poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na stronie internetowej Sklepu. Jest ona świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient, w każdej chwili i bez podania przyczyny, ma możliwość rezygnacji z otrzymywania newslettera poprzez kliknięcie linku anulującego subskrybcję w treści otrzymywanych maili. Szczegółowe zasady dot. usługi newslettera znajdują się w dedykowanym regulaminie dostępnym na stronie Sklepu.
4. Usługa formularza kontaktowego polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
5. Usługa konta polega na umożliwieniu założenia konta w Sklepie, a następnie na jego utrzymywaniu. Świadczona jest ona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony, na zasadach opisanych w punkcie 5. Regulaminu.
6. Usługa udostępniania Treści Użytkownika polega na umożliwieniu użytkownikom publikowania Treści w Sklepie, zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 14 i 15 Regulaminu. Usługa ta jest świadczona bezpłatnie i ma charakter jednorazowy, kończąc się natychmiast po każdej pojedynczej publikacji Treści przez Klienta.
7. Usługi wskazane w punkcie 4.1. świadczone są przez Usługodawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
8. Usługodawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu, w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, konieczności modernizacji, czy rozbudowy Sklepu.
9. Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
10. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe podane w punkcie 1.1.1. Regulaminu. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z usługami świadczonymi przez Usługodawcę. Reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni.
2. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnianego na stronie Sklepu.
3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz zapoznanie się z treścią Polityki Prywatności, a także podanie danych osobowych w formularzu rejestracji oznaczonych jako obowiązkowe, tj. adres e-mail oraz ustawienie hasła.
4. Ustawionego hasła nie wolno ujawniać osobom trzecim. W przypadku podejrzenia wejścia w posiadanie hasła przez osobe trzecią Klient powinien niezwłocznie podjąć próbę zresetowania hasła oraz poinformować o zaistniałej sytuacji Sprzedawcę.
5. Umowa o dostarczenie usługi Konta zostaje zawarta w momencie prawidłowego ukończenia procesu rejestracji przez Klienta.
6. Uzyskanie dostępu do panelu Konta Klienta jest możliwe po uzupełnieniu w zakładce logowania na stronie Sklepu łącznie: loginu, którym jest adres poczty elektronicznej Klienta oraz aktualnego hasła ustawionego przez Klienta.
7. Po zalogowaniu się do Konta Klient ma możliwość dostępu do:
- historii zamówień,
- danych kontaktowych Klienta,
- panelu zwrotów i reklamacji,
- listy zakupowej (polubione produkty).
9. Niezwłocznie po zawarciu umowy o dostarczenie Konta, Konto zostaje utworzone na podstawie danych podanych przez Klienta w procesie rejestracji.
10. W przypadku braku udzielenia Klientowi dostępu do Konta niezwłocznie po zawarciu umowy o dostarczenie Konta, Klient wzywa Sprzedawcę do niezwłocznego udzielenia dostępu do usługi Konta. W przypadku, gdy Sprzedawca nie udzieli Klientowi dostępu do usługi Konta niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy o dostarczenie Konta.
11. Niezależnie od postanowień ust. 10 powyżej, w przypadku braku udzielenia Klientowi dostępu do usługi Konta, Klient może odstąpić od umowy o dostarczanie usługi Konta bez wcześniejszego wzywania Sprzedawcy do udzielenia dostępu do Konta, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z okoliczności, o której mowa art. 43 (j) ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta.
12. W przypadku zapomnienia bądź utraty hasła do Konta, Klient powinien skorzystać z funkcjonalności zresetowania hasła. Zmiana hasła następuje na wniosek Klienta - właściciela Konta, po potwierdzeniu jego tożsamości, co następuje za pomocą wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail Klienta.
13. Jeśli funkcjonalność Sklepu to umożliwia i Klient zdecyduje się przesłać jakiekolwiek dodatkowe informacje lub grafiki, które nie są niezbędne do posiadania konta w Sklepie, wtedy będę one traktowane jako Treści Użytkownika i stosować się będzie do nich zapisy punktu 14 i 15 Regulaminu.
14. W przypadku korzystania przez Klienta z Konta w sposób sprzeczny z Regulaminem, Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi umowę o dostarczenie Konta ze skutkiem natychmiastowym. Wypowiedzenie, o którym mowa następuje poprzez złożenie Klientowi przez Sprzedawcę oświadczenia za pomocą poczty elektronicznej. Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu przez Klienta ww. oświadczenia. Usunięcie Konta nie wpływa na realizację Umów Sprzedaży zawartych pomiędzy Klientem a Sprzedawcą przed datą usunięcia Konta.
2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
3. Klient dokonuje wyboru Towaru znajdującego się w sprzedaży w chwili składania zamówienia, zgodnie z jego opisem i ceną oraz określając jego ilość. Klient kompletuje zamówienie podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne w Sklepie.
4. W trakcie składania zamówienia, aż do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę”, Klient ma możliwość modyfikowania zamówienia w szczególności w zakresie wyboru Towaru oraz jego ilości, a także ma możliwość wprowadzić posiadany kod promocyjny, jeśli Sprzedawca taki wcześniej udostępnił.
5. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: przedmiotu zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów oraz metody płatności.
6. W celu wysłania zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
7. Do zawarcia umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą dochodzi z momentem wysłania przez niego potwierdzenia zamówienia. Oferowane w sklepie produkty nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
8. Zakupiony przez Klienta Towar zostanie mu wysłany adres podany w czasie składania zamówienia.
9. Na każde zamówienie wystawiana jest faktura. Faktura jest dostarczana drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w procesie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury w postaci numeru NIP oraz firmy jednoosobowej działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia Umowy sprzedaży jako przedsiębiorca.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Towarów. Uprawnienie to nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.
3. Sprzedawca dopuszcza zmniejszenie łącznej kwoty do zapłaty poprzez skorzystanie z funkcjonalności koszyka o nazwie “wprowadź kod” na etapie składania zamówienia. Kupon ten automatycznie rozlicza wartość zamówienia przed złożeniem dyspozycji przez Klienta “kupuję i płacę”.
4. Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
- z góry - płatne bezpośrednio na konto bankowe Sprzedawcy za pośrednictwem systemu SkyPay (przelew elektroniczny lub płatność kartą płatniczą: Visa, Mastercard, Maestro),
- z góry - tradycyjnym przelewem na konto bankowe Sprzedawcy,
- z dołu - płatność przy odbiorze
2. Realizacja zamówienia odbywa w się w czasie wskazanym w wiadomości email i liczona jest od momentu zaksięgowania płatności za zamówienie do momentu nadania wysyłki do Klienta. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez Klienta.
3. Sprzedawca uprawniony jest do anulowania zamówienia w razie niedokonania przez Klienta pełnej płatności w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania przez Klienta potwierdzenia złożenia zamówienia (dot. płatności tradycyjnym przelewem bankowym). Anulowanie zamówienia oznacza, że Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.
4. Czas realizacji zamówienia może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. W przypadku, gdy realizacja zamówienia nie jest możliwa w czasie wskazanym podczas składania zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta oraz wskaże nowy, przybliżony termin realizacji zamówienia. Jeżeli nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Klienta – może on odstąpić od Umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
5. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego _____________. Usługi te świadczy _____________ z siedzibą przy ul. ___________ w ________________.
2. Zamówione Towary dostarczane są za pośrednictwem dostawców wskazanych na stronie Sklepu. Stawki oraz przybliżony czas dostarczenia Towaru każdorazowo określony jest na stronie Sklepu.
3. Klient zobowiązany jest do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma zostać dostarczony Towar. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego Towaru.
4. W przypadku wyboru Paczkomatów InPost 24/7 jako dostawcy, adresem dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.
5. Sprzedawca umożliwia odbiór osobisty Towaru przez Klienta.
2. Sprzedawca w okresie dwóch lat od dostarczenia Towaru Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność z tytułu braku zgodności Towaru z Umową. Niezgodność z Umową występuje jeśli:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Towaru są niezgodne z Umową,
- Towar nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, i o którym to celu powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia Umowy i który to Sprzedawca zaakceptował,
- Towar nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju,
- Towar nie zapewnia trwałości i bezpieczeństwa, których można się spodziewać dla tego rodzaju Towarów, lub nie występuje w określonej ilości,
- Towar nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać,
- Towar nie odpowiada wzorowi lub próbce udostępnionej przed zakupem,
- brak zgodności Towaru z Umową wynika z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność, lub niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta było wynikiem błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 3 zdanie 2 powyżej,
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub doprowadzenie do zgodności z Umową wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,
- Sprzedawca nie odebrał Towaru udostępnionego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta,
- Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, a Sprzedawca nie zdemontował Towaru, lub zdemontował ale nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany, albo nie zlecił wykonania tych czynności na swój koszt,
- brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,
- brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego skorzystania z możliwości naprawy lub wymiany Towaru,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
6. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, lub w odniesieniu do innych Towarów nabytych wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
7. Reklamację w związku z niezgodnością Towaru z Umową można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy, wraz z opisem wady i dowodem zakupu. Sprzedawca udostępnia na stronach Sklepu przykładowy wzór reklamacyjny, z którego Klient może skorzystać.
8. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko, adres, ID zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta bankowego i dane kontaktowe.
9. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w trakcie składania zamówienia.
10. Sprzedawca zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. W przypadku odstąpienia od Umowy, jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, może on wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
2. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy nie ma zastosowania do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, w tym działalność zawodową, które w ramach tej działalności i na jej potrzeby dokonują zakupu w Sklepie.
3. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta realizuje prawo odstąpienia od Umowy poprzez wysłanie stosownego oświadczenia w dowolnej formie w tym między innymi na adres siedziby Sprzedawcy lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: dominika@flowhandmadebrand.pl Sprzedawca udostępnia wzór odstąpienia od Umowy na stronach Sklepu, z którego uprawniony Klient może skorzystać.
4. Sprzedawca niezwłocznie przesyła potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę taką uważa się za niezawartą a strony zobowiązane są zwrócić sobie to, co na jej podstawie wzajemnie świadczyły.
6. Towar powinien zostać odesłany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta niezwłocznie. Koszt odesłania Towaru do Sprzedawcy pokrywa Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
7. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Zakres tej odpowiedzialności jest ustalany w oparciu o porównanie wartości Towaru nowego z wartością Towaru zwracanego, obliczoną według stopnia zużycia.
8. Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zwraca wszystkie dokonane płatności, w tym koszt dostawy Towaru, z zastrzeżeniem punktu 11.11. niniejszego Regulaminu. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu zwrotnego otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi pierwsze.
9. Zwrot, o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.
10. Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.
2. Konsument posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą:
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą w trybie mediacji (umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony) lub koncyliacji (przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu);
- zwrócenie się do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
3. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedawcę zostały opisane w polityce prywatności, która znajduje się na stronie http://flowhandmadebrand.pl/news/n/134/Polityka-prywatnosci
2. Publikacja Treści Użytkownika odbywa się zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie. Zabrania się publikacji Treści, które są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności Aktu o Usługach Cyfrowych oraz niezgodne z punktem 3.4 niniejszego Regulaminu.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji Treści Użytkownika w celu eliminacji materiałów naruszających prawo lub Regulamin. Podczas moderacji Treści Sprzedawca dba o ochronę prywatności Klientów oraz przestrzega przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. W przypadku wykrycia Treści niezgodnych z prawem lub Regulaminem, Sprzedawca ma prawo usunąć taką Treść.
4. Sprzedawca zapewnia przejrzystość działań moderacyjnych, informując Klienta, którego Treść została usunięta o zasadach moderacji oraz przyczynach usunięcia Treści. Sprzedawca wskazuje na konkretne elementy, które zostały wzięte pod uwagę przy podejmowaniu decyzji. Elementy te mogą obejmować, ale nie ograniczają się do, naruszenia Regulaminu, niezgodności z prawem lub dobrymi obyczajami oraz inne istotne czynniki mające wpływ na decyzję moderacyjną, które zostaną opisane w uzasadnieniu. Decyzje dotyczące moderacji będą oparte na obiektywnych kryteriach, uwzględniających zgodność z przepisami prawa lub Regulaminu.
5. Klient, którego Treść została usunięta, lub osoba trzecia zgłaszająca Treść zgodnie z postanowieniami punktu 15 Regulaminu ma prawo do złożenia odwołania od decyzji. Odwołanie może zostać złożone w dowolnej formie na dane adresowe Sprzedawcy wskazane w punkcie 1.1.1. Regulaminu i powinno zawierać dane osobowe i kontaktowego a także szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii Klienta decyzja Sprzedawcy jest nieuzasadniona i powinna zostać zmieniona.
6. Sprzedawca potwierdza otrzymanie odwołania na adres email wskazany przez składającego odwołanie. Sprzedawca rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od jego otrzymania. Sprzedawca zapewnia, że odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany. Weryfikacja zasadności odwołania będzie przeprowadzana przez Sprzedawcę lub odpowiednio przeszkolony personel Sprzedawcy, zapewniając indywidualne podejście do każdego przypadku.
7. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia odwołania Sprzedawca niezwłocznie. tj nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od rozpatrzenia odwołania przywraca usuniętą Treść.
8. Sprzedawca zaznacza, że Treści Użytkownika mogą zostać usunięte w związku ze zgłoszeniem osoby trzeciej. W takiej sytuacji autorowi usuniętej w ten sposób Treści przysługuje odwołanie na zasadach opisanych w punkcie 15 Regulaminu.
2. Zgłoszenia można dokonać w dowolnej formie, np poprzez przesłanie go na dane adresowe Sprzedawcy zamieszczone w punkcie 1.1.1 Regulaminu lub przy pomocy dedykowanego formularza zgłaszania nielegalnych treści dostępnym na końcu regulaminu. Zgłaszający podaje swoje dane kontaktowe (imię i nazwisko) oraz adres email, chyba że zgłoszenie dotyczy informacji objętych Dyrektywą 2011/93/UE w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej,
3. W zgłoszeniu powinny być zawarte szczegółowe informacje dotyczące zgłaszanych Treści, wskazanie lokalizacji zgłaszanych Treści w Sklepie, umożliwiające ich identyfikację (w tym adresu URL, pod którym znajduje się zgłaszana Treść) oraz uzasadnienie, dlaczego zgłaszający uważa je za niezgodne z prawem lub Regulaminem. Dodatkowo, zgłaszający jest zobowiązany złożyć oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne, zgodnie z art 16 ust. 2 lit. d rozporządzenia o usługach cyfrowych (DSA).
4. Sprzedawca potwierdza otrzymanie zgłoszenia na adres email wskazany w zgłoszeniu i jeśli to konieczne wzywa do uzupełnienia braków lub przesłania dodatkowych dokumentów potwierdzających prawdziwość twierdzeń zgłaszającego. Nieuzupełnienie braków brak przesłania dodatkowych dokumentów w terminie 7 dni od wezwania skutkuje nierozpatrzeniem zgłoszenia.
5. Zgłoszenia będą rozpatrywane w oparciu o obiektywne kryteria, uwzględniające zgodność z przepisami prawa oraz Regulaminu. Dodatkowo, nie będą one rozpatrywane w sposób zautomatyzowany - weryfikacja zasadności odwołania będzie przeprowadzana przez Sprzedawcę lub odpowiednio przeszkolony personel Sprzedawcy, zapewniając indywidualne podejście do każdego przypadku.
6. Prawidłowo przesłane zgłoszenie Sprzedawca rozpatruje w terminie 14 dni od jego otrzymania i informuje o decyzji na wskazany adres email. W przypadku negatywnego rozpatrzenia zgłoszenia, zgłaszającemu Treść przysługuje odwołanie od decyzji na zasadach opisanych w punkcie 14.5 i 14.6 Regulaminu.
7. W przypadku pozytywnie rozpatrzonego zgłoszenia Sprzedawca usunie zgłoszoną Treść niezwłocznie, tj. nie później niż w ciągu 3 dni i powiadomi autora Treści o jej usunięciu. Autorowi Treści przysługiwać będzie odwołanie na zasadach opisanych w punkcie 14.5 i 14.6 Regulaminu. W przypadku zmiany decyzji dot. zgłoszenia będącej wynikiem odwołania autora Treści, Sprzedawca poinformuje o tym (wraz z uzasadnieniem) zgłaszającego Treść na wskazany przez niego adres email. Zgłaszający treść ma prawo złożyć od tej decyzji odwołanie na zasadach opisanych w punkcie w punkcie 14.5 i 14.6 Regulaminu.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji niniejszego Regulaminu z ważnych powodów, przez które rozumie się:
- zmiana przepisów prawa;
- dostosowanie treści Regulaminu do orzeczeń organów władzy państwowej lub europejskiej;
- aktualizacja danych identyfikujących Sprzedawcę, w tym danych rejestrowych lub teleadresowych;
- zmiany sposobów płatności i dostaw;
- zmiana zakresu, sposobów lub warunków świadczenia przez Sprzedawcę usług elektronicznych w postaci wprowadzenia nowych, zmianę lub wycofanie dotychczasowych funkcjonalności lub usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu, w tym zmiany technologiczne oraz techniczne;
- zmiany biznesowe;
- konieczność zmian redakcyjnych takich jak sprostowanie omyłek pisarskich, niejasności lub błędów;
- wprowadzenie usprawnień, zwiększenie czytelności Regulaminu lub poprawa wygody użytkowania usług;
- przeciwdziałanie nadużyciom.
4. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o wprowadzonych zmianach, a Klient nie wypowiedział zawartej umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. Do Umów Sprzedaży zawartych przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, zastosowanie ma ówcześnie obowiązujący Regulamin.
5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym zwłaszcza Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6. Regulamin w aktualnym brzmieniu obowiązuje od 02.04.2025r.
Zgłaszanie nielegalnych treści
Pana / Pani dane osobowe podane w formularzu będą przetwarzane przez Dominikę Perlańską w celu obsługi zawiadomienia o usunięciu treści niezgodnych z prawem lub Regulaminem Sklepu.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych zawartych w formularzu, przysługują Panu / Pani: prawo do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W związku z obsługą niniejszego zawiadomienia, dane mogą być przetwarzane przez podmioty zewnętrzne zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak np kancelarie prawne lub jeśli to konieczne - organy ścigania lub władzy publicznej. Zawiadomienie będzie przechowywane przez okres okres niezbędny do realizacji celu. Kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możliwy jest pod adresem dominika@flowhandmadebrand.pl.
......................, dn. ......................
................................................
................................................
................................................
(imię, nazwisko (lub firma) autora niedozwolonej treści )
Dominika Perlańska
59-900 Zgorzelec
Warszawska 52/23
(dane adresowe Sprzedawcy)
ZAWIADOMIENIE O ZIDENTYFIKOWANIU TREŚCI NIEZGODNYCH Z PRAWEM
LUB REGULAMINEM SKLEPU FLOW HANDMADE BRAND
Niniejszym oświadczam, że dnia…….. zauważyłem/am treść w Państwa Sklepie, która w mojej opinii narusza Państwa Regulamin w punkcie…………………………… (lub /i) narusza przepis prawa zgodnie z art. ………………………………………………… . Niniejszym oświadczam powzięcie w dobrej wierze przekonania, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawdziwe i kompletne.
lp. |
zgłoszona treść (proszę zacytować) |
adres url treści |
uzasadnienie |
W związku z powyższym wnoszę o………………………………… (np. usunięcie treści).
………………………………………
Podpis
(tylko jeżeli formularz przesyłany jest w wersji papierowej)
POUCZENIE:
- Osoby trzecie mają prawo zgłaszać Treści zamieszczone w Sklepie, które w ich opinii są niezgodne z Regulaminem lub obowiązującym prawem, w szczególności rozporządzeniem o usługach cyfrowych (DSA).
- Zgłoszenia można dokonać w dowolnej formie, np poprzez przesłanie go na dane adresowe Sprzedawcy zamieszczone w punkcie 1.1.1 Regulaminu lub przy pomocy dedykowanego formularza zgłaszania nielegalnych treści dostępnym w stopce Sklepu. Zgłaszający podaje swoje dane kontaktowe (imię i nazwisko) oraz adres email, chyba że zgłoszenie dotyczy informacji objętych Dyrektywą 2011/93/UE w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej,
- W zgłoszeniu powinny być zawarte szczegółowe informacje dotyczące zgłaszanych Treści, wskazanie lokalizacji zgłaszanych Treści w Sklepie, umożliwiające ich identyfikację (w tym adresu URL, pod którym znajduje się zgłaszana Treść) oraz uzasadnienie, dlaczego zgłaszający uważa je za niezgodne z prawem lub regulaminem. Dodatkowo, zgłaszający jest zobowiązany złożyć oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne, zgodnie z art 16 ust. 2 lit. d rozporządzenia o usługach cyfrowych.
- Sprzedawca potwierdza otrzymanie zgłoszenia na adres email wskazany w zgłoszeniu i jeśli to konieczne wzywa do uzupełnienia braków lub przesłania dodatkowych dokumentów potwierdzających prawdziwość twierdzeń zgłaszającego. Nieuzupełnienie braków brak przesłania dodatkowych dokumentów w terminie 7 dni od wezwania skutkuje nierozpatrzeniem zgłoszenia.
- Zgłoszenia będą rozpatrywane w oparciu o obiektywne kryteria, uwzględniające zgodność z przepisami prawa oraz Regulaminu. Dodatkowo, nie będą one rozpatrywane w sposób zautomatyzowany - weryfikacja zasadności odwołania będzie przeprowadzana przez Sprzedawcę lub odpowiednio przeszkolony personel Sprzedawcy, zapewniając indywidualne podejście do każdego przypadku.
- Prawidłowo przesłane zgłoszenie Sprzedawca rozpatruje w terminie 14 dni od jego otrzymania i informuje o decyzji na wskazany adres email. W przypadku negatywnego rozpatrzenia zgłoszenia, zgłaszającemu Treść przysługuje odwołanie od decyzji na zasadach opisanych poniżej:
- Klient, którego Treść została usunięta, lub osoba trzecia zgłaszająca Treść zgodnie z postanowieniami punktu 14 Regulaminu ma prawo złożenia odwołania od decyzji. Odwołanie może zostać złożone w dowolnej formie na dane adresowe Sprzedawcy wskazane w punkcie 1.1.1. Regulaminu i powinno zawierać dane osobowe i kontaktowego a także szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii Klienta decyzja Sprzedawcy jest nieuzasadniona i powinna zostać zmieniona.
- Sprzedawca potwierdza otrzymanie odwołania na adres email wskazany przez składającego odwołanie. Sprzedawca rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od jego otrzymania. Sprzedawca zapewnia, że odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany. Weryfikacja zasadności odwołania będzie przeprowadzana przez Sprzedawcę lub odpowiednio przeszkolony personel Sprzedawcy, zapewniając indywidualne podejście do każdego przypadku.
- W przypadku pozytywnie rozpatrzonego zgłoszenia Sprzedawca usunie zgłoszoną Treść niezwłocznie, tj. nie później niż w ciągu 3 dni i powiadomi autora Treści o jej usunięciu. Autorowi Treści przysługiwać będzie odwołanie na zasadach opisanych powyżej. W przypadku zmiany decyzji dot. zgłoszenia będącej wynikiem odwołania autora treści, Sprzedawca poinformuje o tym (wraz z uzasadnieniem) zgłaszającego Treść na wskazany przez niego adres email. Zgłaszający treść ma prawo złożyć od tej decyzji odwołanie.